Saturday, February 08, 2014

Hanya satu kali | 5

Suasana tenang dan damai pagi jumaat buat hati seakan akan merindui nukilan tarbiyah dari seorang penulis blog D&T (Dakwah dan Tarbiyah ).

Aku suka penulisan dia. 
Ringkas. Tapi penuh makna. dan salah satu entry yang best dibaca " Jalan Dakwah baitul Haraki" ngehehe :p

Yang namanya stalker itu siapa lagi kalau bukan Taufiqah. Suka benar skroll blog dia dari entry pertama yang ‘dia’ tulis sampailah yang  d latest. Bila ada entry yang baru, mesti aku tidak terlepas untuk membacanya. Maklumlah siap buat blog list lagi.

Taufiqah juga ada blog dan padanya blog itu medan. 
Medan penyampaian dakwah.
Siapa kata berblog itu tiada faedahnya? Bahkan setiap apa pun yang kita lakukan atas dunia ni ada faedahnya sekiranya kita berlaku adil..iaitu meletakkan sesuatu perkara sesuai pada tempatnya.Tidak akan ada istilah sia-sia kalau kita pandai menguruskannya.

Tulisan. 

Taufiqah juga suka menulis..
Justeru, tidak segan pun untuk jadikan menulis sebagai satu hobi. Taufiqah tak malu walau teman2 sekuliah melabelnya ‘skema’ atau ‘nerd’..dan ada juga yang bertanya 

“ enti ni memang suka menulis ya?”. 
Well. Nothing to say. Indeed true.

Sebab pada manusia tidak punya apa-apa lagi untuk tinggalkan. Taufiqah juga inginkan sesuatu untuk ‘ditinggalkan’ nanti,melalui tulisan2 yang Allah hadiahkan melalui ilham didalam fikiran dan diterjemahkan menjadi ayat ayat, dia berharap moga blog yang cukup disayanginya digunakan sebaiknya oleh Taufiqah sebagai medan.

Moga nanti tulisan itu menjadi rantaian saham di akhirat kelak. Biiznillah. InsyaAllah.



‘Allahumma kama hassanta khalki..fahassin khuluki..’

Nak cermin pun kena baca doa tau plus berpakaian pun kenalah menutup aurat.


Biar yang ayu bertambah ayu, yang cantik bertambah cantik, yang hensem jadi extra hensem. Tak gitu?
Sambil berdiri di depan cermin,tudung biru lembut disarung lalu dipin lurus ke depan..Bersiap-siap untuk ke stesen bas..

Penampilan Taufiqah tampak lebih dewasa dengan blaus bunga-bunga kecil berwarna biru gelap dipandankan dengan skirt labuh. Menyarung sandal jenama Oasis menambahkan sedikit ketinggian Taufiqah yang tak berapa nak tinggi tu.
Err.. Bukan pendek, Cuma kurang inci je.Hehe, sempat lagi.

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com