Saturday, January 22, 2011

uhuhu..memang menguji kesabaran~



salam wbt..
berkenaan tajuk entri di atas..dengar cam org patah semangat je..
xceli,banyak benda jadi serentak bberapa hari ni..
hohoho..tunggu punya tunggu punya tunggu, duit ptptn blom masuk2 jugak lagi..its ok..boleh trima..
next, setelah beberapa hari kemudian..
masuklah bantuan duit kecemasan kepada sume student kat cini..RM250..
bantuan drpd pihak bendahari upsi..
Alhamdulillah..sbb duit dalam purse aku skrg mmg ciput sgt dh tggal..
nak bayar duit makan lepas utk 2 hari je..
so, malam tadi aku bertekadla nak amek duit..
makk aii..beratur pnjang nye..macam budak sekolah kat padang perhimpunan tu..[lebih2 pulak aku pnya contoh]
tapi xpe..duit punye pasal..teruskan juga niat beratur sama..
tup2..smpai giliran aku duk depan mesin ATM..
tetiba kad aku di reject..hancus betul..then, try lagi sekali..
"maaf,kad anda tidak dapat disahkan,sila ke cawangan bank yg berhampiran untuk maklumat lnjut"[lebih kurang ayat camtula dia tulis kt mesin ATM tu]
ohh!!berkecai hatiku..nasib baik aku ade kad bsn masa tu..wat keluar jgk duit..wpun tolak singgit[berkira btol]..
nak dijadikan story sambungan menguji kesabaran, ade plak tragedi lain yg menimpa..tadi aku main bola tampar..main pnya main..xpasan yg pergelangan tangan aku dah terseliuh..fuhh..sakit+biru+bengkak+sengal2..
bedebukk!! entah dari mana bola datang tepat sasaran kena kepala aku..kuat pulak tu..baru je terseliuh tgn, dapat pulak pukulan PERCUMA..
pening2 lalat aku dibuatnya..dah bengong jap kepala..sakit beb! cam rasa mereng2 sket pn ade..kih3..
sadisnya..



p/s: moral of da story..ape2 pon terjadi..xbole mengeluh..xbaik..aku kena insaf sket ni..stiap apa yg berlaku tu mungkin ada hikmahnya..cuma kita je yg x tau..


::check it out ::

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com