Friday, March 14, 2014

kononnye cool..



seringkali term2 BDBM menyelinap masuk kedalam kotak fikiran
Hujung2 sisa waktu ditahun akhir.
Suara2 menyebarluaskan cerita itu dan ini.
seringkali dadaku sesak mendengar sesuatu yang belum pasti.

Dia yang ku ada,
bukan yang terzahirnya milik termaktub.
Bukan pasti sepastinya tertulis utkku.
Mungkin bukan dia untuk aku.
mungkin bukan aku untuk dia.

Allah sudah coretkan kisah indah untuk aku..
yang belum aku ketahui penamat ceritanya.
Allah beri tempoh 'menunggu' itu untuk aku kenal siapa dia.
untuk dia singkapi siapa aku..

Untuk suara2 halus itu.
berhenti mengasakku persoalan2 yang begitu..
Kumpulkan soalan dalam benak kamu-kamu..
InsyaAllah..
suatu masa yang sesuai, dengan seseorang yang sesuai..
aku maklumkan tanpa perlu kamu2 pinta.
aku ceritakan tanpa ada yang tertanya-tanya..

waktuku singkat
otakku sarat
dadaku sesak.
memikirkan suara2 yang terus-terusan menjerat.

Mohonku pada Tuhan.
Untuk kesekian kalinya.
Moga Dilapangkan fikiran dikuatkan IMAN!!

peace.no.war



2 comments:

 

Template by BloggerCandy.com