Wednesday, February 13, 2013

menjadi diriku




Masa lampau itu buat aku belajar sesuatu..
Masih ingat bila aku kembali bertudung labuh..
Bila aku buat keputusan untuk berubah..
Bila aku nekad..
Dan aku tahu kenapa aku pilih jalan itu..
Tiada paksaan secalitpun dari sesiapa..
Setiap manusia punya masa silam..
Punya sejarah..
Punya sesuatu yang tidak boleh dilupakan..
Zaman ‘nakal’ aku menjadikan aku sekarang..
Namun masih ada yang mempertikaikan adanya aku sekarang..
Title HIPOKRIT kadangkala menjengah jua ketelingaku..
Bila aku kata aku ingin berubah..
Ya, kadang2 aku jua terbabas..
Tidak aku nafikan..ditengah aku merangkak dan berjalan..aku jatuh tersungkur..
Dan aku berpaling ke belakang..aku memerhati orang sekeliling..
Allah yang membolak balikkan hati..Allah jua yang pegang hati ini..
Jadi, disaat aku sudah berubah..aku mohon doanya supaya aku tidak kembali zaman jahiliyyah..
Allah doesn’t judge you on how bad you’ve been in the past, but rather on how good you strive to be now
Aku bukan ‘ustazah2’ seperti yang mereka sangkakan..
Aku bukannya baik sangat..
Aku bukanlah bijak sangat..
Aku bukanlah cantik sangat..
Tapi aku bersyukur seadanya aku..
Aku terima adanya diriku..
Tidak terluah rasa syukur apa adaku hari ini..
Siapa kamu mencari salahku..?
Sepatutnya kamu menegurku..
Siapa kamu menghukum aku?
Sepatutnya kamu menasihatiku..
Siapa kamu untuk mengejekku..?
Sedangkan ibubapaku tak pernah begitu…
Aku hari ini bukan aku yang dahulu..
Menjadi yang sempurna, bukan diriku..
Menjadi lebih baik..itu usahaku..
Bantu aku..bukan menjatuhkan aku..

O Allah………………



No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com