Wednesday, February 06, 2013

*^__^*




Seseorang bertanya..siapa nama awak?

“Izzati”

Erm.. “ Awak tak dapat apa yang awak nak” meramalkah dia ?

Dia boleh baca nasib melalui nama?? Err..wallahu’alam..itu saya tidak tahu..

Gulp..telan airliur 3x..haha

tak pe..insyaAllah..kalau DIA cakap YA..maka jadilah!! 

Manusia merancang dengan cita2..ALLAH merancang dengan CINTANYA..

every single thing happened for a very good reason.

Bila saya berjaya.. Adakah itu usaha saya?atau layakkah saya katakan.. “kejayaan itu setimpal dengan usaha yang saya lakukan?” atau boleh ke saya cakap.. “ berbaloilah tu aku dapat 4.0 sebab aku struggle”

Owh..tidak 100%..mungkin kejayaan itu hnya beberapa percent dari usaha kecil yang dilakukan..

Kerana hakikat yang menentukan bukannya saya..

Dan bila saya menghadapi kegagalan atau rebah dipertengahan jalan..adakah saya perlu untuk kecewa?
Sedangkan usaha yang kita lakukan itu memang kecil..sikit sangat..kecewa atau sedih untuk seketika itu mungkin normal..manusia bnyak khilafnya..bnyak kelemahannya sana dan sini..
Sebab tulah bila berjaya..jangan terlalu berbangga dan berbahagia dengan apa yang kita dapat..justeru ucaplah Alhamdulillah sebagai tanda syukur atas nikmat kurniaannya..

Sometimes they are gifted*

For those yang menghadapi kegagalan..jgn kecewa terlalu lama..KAMU TERPILIH!! Untuk koreksi diri dan terus mara ke depan +usaha+doa insya-Allah..

p/s : *^_^* bertaaruf..wink3


No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com