Wednesday, December 24, 2014

Sebenarnya untuk aku



Selalu saja, ayat yang kutulis tidak sampai maksudnya..
Selalu saja butir bicaraku tidak difahami..
Selalu saja perkataanku disalah erti, disalah tafsir..
Selalu juga, tulisanku ini mengundang masalah komunikasi..

Tidak mengapa..
tulisan kecil yang aku bumikan di blog ini adalah untuk diri sendiri dan jiwa jiwa yang memahami..
tidak mengapa, tidak perlu kamu ulang tayang kesalahan lampau aku lalu dibandingkan dengan tulisan cintaku pada tuhan.

Hari ini, cita cita aku cukup besar untuk buat itu dan ini..
Lalu untuk membenih suburkan cita cita aku,
ku coretkan sedikit demi sedikit dalam ruangan maya ini.
Walau bercorak peribadi..kurasa ia ber erti..

Silakan kamu berlalu..kalau ucapmu cuma menikamku perlahan lahan..
Silakan kamu berundur.. kalau setiap hari kamu mengintaiku untuk mencari salahku..

Benar. 
dalam tulisan seolah olah aku lah pengerusi, aku lah presiden, akulah menteri, akulah orang paling berjaya, akulah orang paling baik, aku lah paling hebat.
hakikatnya,
Aku cuma seorang gadis kecil yang bersembunyi dibalik pintu almari.

Adapun aku..bukanlah keyboard warrior.
sedikit sedikit aku cuba kumpul kekuatan.
mencari keberanian menyuarakan luahan hati yang kasihan..

*wahai makhluk kuning yang selalu duk jadi silent reader dan mengutuk aku..shiuhh3..ruqyah baru tahu*

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com