Monday, December 01, 2014

Berbaloikah jual Perfume??




Bismillah..
Alhamdulillah..
Pejam celik pejam celik dah 3 bulan saya terjebak, terpelanting, terguling, terjunam dalam bidang jualan perfume.. (Baru 3 bulan rupanya)

Seriously..
tiada langsung basic bisnes..
background family apa tah lagi...?
So, saya mula dari zero..
kononnya Henshin..(from zero to hero)
tapi takde lah hero sangat..
biasa sak..suam2 kuku..

Ramai tanya saya..kenapa jual perfume?
berbaloikah jual perfume?
tak penat ke jual perfume?
blajar lagi.. ngajar tusyen lagi.. cocap lagi.. editor thesis..
sempat ke jual perfume?
Laku ke?
Orang beli ke?
dan bnyak lagi soalan2 yang seangkatan dengannya..

Belum masuk ragam customer..
yang mintak kita pm dia..
yang tanya brand itu brand ini..hampir 10 brand.. tapi satu pon x beli.. (itu normal)
yang mintak nak bau tester.. (padahal saya jual online)

ada jugak yang dah deal nak beli..last minute cancle
ada yang tnya betulke ori... (tanya smpai lebam dan tak beli)

Tapi, normallah kan?
Adat menjadi peniaga..kena face dengan ragam customer..kena deal baik2.. kena layan dengan penuh hormat.. biasalah kan.. ujian dia..dan dari jual perfume selama 3 bulan ni menjadikan saya lebih alert, sabar layan kerenah, dan juga beri peluang cedok pengalaman bisnes.. (walaupon hakikat tak minat pon)

So far.. Alhamdulillah dengan izinnya.. siap dapat perfume free lagi bos bagi..
mudah mudahan akan datang lebih baik insyaAllah..

Kalau orang tanya berbaloikah jual perfume? saya tak tahu nak cakap macam mana.. tapi setakat ni Allah pinjamkan rezeki melalui jual perfume ni lah saya dapat tampung sara diri saya di tg malim dengan kos hidup biasa2 plus barangan naik, sewa rumah naik, minyak naik... (membuat kan saya rasa sangat tough)


dengan duit tu jugak tak perlu saya susahkan makayah saya.. 
mengajar saya berdikari ke arah menyimpan tabungan sendiri..
dan..utk menyimpan duit masa depan *eh?

Almaklumlah posting x tahu bila..

So, kalau nak tahu berbaloi tak jual perfume..boleh try jual..
jadi ejen saya..
(Sebab saya tak sempat nak uruskan sendiri)
dan saya memerlukan beberapa orang ejen membantu saya..

peace. no. war
Any question boleh direct hubungi saya..


Cik Mawar BBungo, 
Lintas langsung dari kilang perfume ^_^

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com