Sunday, September 08, 2013

OMG



Terlalu harap yang sempurna.
Eh? Kau sempurna ke?
Gitulah. Kelebihan aku kau terima .
Kekurangan aku pandang takde mata.



Shiuhhhh.. pergi jauh-jauh.
Setan kiri kanan belakang depan.
Tak nampak? Tapi ada je sepanjang masa.
11 bulan.tolak bulan puasa.
Lawan beb!
Kalau taknak sengsara.



I lebiu, U labi air..
Sayang,darling,papa mama.
Dating tak kesah lama-lama.
Pegang tangan dosa percuma.
Hampeh! Tak takut masuk neraka?
Kalau tak tegur pun, Aku kau heret sama!
Taknak aku.. aku nak ke Syurga



Peace no war.
Malaysia aman damai.

Minyak naik. Naik minyak.

Takpe.
20 sen kan?
Tak kesahla kalau semua jalan kaki
Tapi gua guna motor hari-hari

Nak ajar rakyat berjimat.
Wa tak kesah. Sebab amalan murni lagi terpuji.

Tapi bila minyak naik.
Satgi tambang bas, teksi, harga baju seluar,karipap,donut,rotijohn,
unclebob,martabak,petai,jering 
yang takde kaitan pun semua mahu kasi naik.

Adehh. Kira jari sebelum gigit.



Pergi sekolah.
budak-budak itulah harapan bangsa!
Tapi solat entah ke mana.
Melayu islam.tepatnya rakyat Malaysia.
Terlalu bahagia dan selesa..

Nuuhhh..tunjuk jari kat negara sana..
Mesir, Syria, Rohingya, Gaza..
Anak-anak tidak merdeka.
Hari-hari pegang senjata.
Syahid. Tingginya darjat mereka.

Kita tidak.
Meriahnya kita sambut merdeka.
Tak salah.
Itu tanda kita menghargai keamanan negara.
Tahun ni bonusnya merdeka cum raya.
Wahh, happening gile..
Ambil gambar sini sana..
Post merata-rata..
Di fb mahupun twitter.


Aku guru praktikal
Pergi sekolah ajar mereka.
Apa aku tengok?
Kecik-kecik sudah bermain mata.
Tingkatan dua sudah bercinta.
Bertepuk tampar itu biasa
Apa lagi yang selalu berdua.
Duduk rapat rapat berlainan jantina.
Nak kata belum mumaiyyiz, semua dah dewasa.
Ikhtilat? Itu ke yang dijaga?


Oh,rupanya inilah dia..
Bakal-bakal pemuda harapan bangsa pemudi tiang negara.
Nuhh..tunjuk sekali lagi.
Mereka nun jauh di sana.
Setiap hari berperang setiap hari diserang.
Peluh menitik darah terpercik.
Kita? Tengok saja?
At least tolonglah saudara seagama..
Tembak dari jauh doa-doa.


Oke dah.nak tutup diary.
Saja teringat nak berkongsi.
Meh nak ketuk kepala sendiri
Isu hangat setiap hari
Kad kahwin selalu diterima,
Kain kafan sentiasa dibeli.
Masanya tiba masanya menjelma,
Setiap hari bersilih ganti.
Tepuk dada tanya hati..
Owh, agaknya bila aku nak ready?



Pinned_cikmawarbbungo.
pasak dalam hati.

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com