Tuesday, September 10, 2013

Blog saya bukan blog Jiran awak

Oh. tajuknya.
credit- Tulis apa yang kau rasa

"Orang tulis blog ni orang yang banyak berangan!"

"cik mawar bbungo tu kau ke?"
" Dahlah menulis..banyak lagi kerja lain boleh buat.."
"Buat ape ada blog, bazir masa ja.."


" Terima kasih cik puan.datin datuk ingatkan."
dan menyebabkan lagi sekali tangan saya menaip papan kekunci di laptop untuk menulis entry blog ni.

Harimau mati tinggalkan belang, manusia mati tinggalkan apa??
cikmawar bbungo??
oh, saya menulis BUKAN kerana nama!
Tinggalkan nama, saya bukanlah orang2 Fehmesss.


Tulisan.
baik buruk yang saya coretkan.
pasti ada sesuatu yang saya 'maksud' kan dalam setiap yang disampaikan.
Ini blog saya !! (sila baca dengan nada sopan santun. abaikan tanda seru)
So, saya ada hak untuk menulis.menyampaikan,menceritakan,meluahkan.mencurahkan whatever men lagi..


"Meluahkan HANYA PADA DIA.."
yes.  tak disangkal sedikit pun.
meluahkan masalah memang hanya padaNYA..
Dia sebaik-baik pendengar..
YES..memang betol.
tetapi setiap orang itu berbeza.
menulis.
kalau bukan blog pun. key pointnya adalah MENULIS
sampingannya MEMANG itu caraku.
dari kecik saya selalu ada diary..bila dah besar2 (eh, besar ke?)
blog dah jadi macam diary.
saya tak mintak pun kamu baca.

dan saya percaya blogger2 yang ada.
mereka ada tulisan mereka sendiri. mereka ada sesuatu untuk disampaikan.
mereka ada cerita untuk dikongsi, mereka ada penyampaian untuk disampaikan.
BLOG.
ITU MEDAN.

Terpulang. anda yang mencoretkan.
peringatan mahal semahal harga minyak.
**anda ialah apa yang anda coretkan. Kalau baik, baiklah.kalau buruk.buruklah..

mohonlah pada DIA, setiap yang dilakukan bukan bertitle 'SIA-SIA'



2 comments:

  1. die bukan bloger sbb tu jeles huhu

    ReplyDelete
  2. done follow sini no. 612
    sudilah kiranya follow me back yea..
    he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

    http://tengkubutang@gmail.com/

    dan my 2nd blog
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com