Thursday, September 19, 2013

Chuah.

tetibe gambar ni?


Chuah. Tiba-tiba teringat kat dia.
Anak cina Pulau pinang. Putih melepak. Kalau dia malu mesti merah-merah pipi dia macam udang kena bakar. Mata sepet. Tinggi lampai. Rambut pulak panjang dah macam artis korea.. Ala-ala Kpop gitu. Lelaki yang berbudi pekerti. Pandai pulak tu.


Teringat perkara pertama dia bertanya masa mula-mula dia berkawan dengan aku..

“Awak pandai tulisan jawi?”

Aku mengangguk. “bolehlaa..kenapa amoi?haha amoi pulak. Kenapa Chuah?”

“ Boleh awak eja nama saya dalam tulisan jawi..I mean, nama cina saya dalam tulisan jawi?”

“ Oh, InsyaAllah..boleh.nak eja kat mana?”

“ Apa awak sebut tadi?”

“yang mana satu?”

“In..In..in apa?”

“owh..InsyaAllah. jika diizinkan Allah. Maksud saya, jika diizinkan Tuhan saya, bolehlah saya tulis..”

“oooo..ni..tulis kat sini..”
Chuah menghulurkan bolol air 1000ml yang selalu dikendongnya ke kelas..

“Biar betol, nak tulis kat sini ke?”

“ Ya, awak tulis bahagian atas, tinggal space kat bawah tu, nanti saya nak tiru..”

Aku mencapai permanent marker pen berwarna purple lalu mulalah aku mengeja nama cina Chuah dalam tulisan jawi..

Usai sahaja aku menulis..marker pen bertukar tangan. Chuah mencoret namanya dalam tulisan jawi. ‘pandai jugak dia tiru.. cantik, Cuma tulisan terketar-ketar sedikit. A good try’

-continue-

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com