Saturday, April 11, 2015

Bila mahu mulakan simpanan emas?



Bilakah mahu mula menyimpan emas?
sekarang!
waktu kita masih lagi muda.

Berapakah duit yang diperlukan untuk simpanan emas jika mula menyimpan sekarang?

Banyak persoalan yang diutarakan bagi individu yang baru ingin memulakan simpanan emas. Begitu juga saya sewaktu mula mula berjinak dengan simpanan emas dulu.

Jika anda mempunyai RM 150 hingga RM 200 setiap bulan untuk disimpan, saranan saya simpanlah dalam bentuk emas. Saya mulakan 1 g emas.. dan cubalah konsistenkan 1g 1 bulan..

Semua orang tahu emas kalis inflasi. Tidak seperti wang kertas yang akan mengalami inflasi.. Tambah tambah sekarang ekonomi negara kategori 'teruk' .. Kita dihidangkan dengan cukai itu dan ini dan saya kira, ini waktu terbaik untuk kita mula menyimpan emas..

Jangan tangguh!
Jangan tunggu harga murah baru nak beli..
harga emas akan semakin naik dan naik..
Masa terbaik membeli ialah bila anda faham apa itu emas, kepentingannya dan keuntungan menyimpannya. Anda tak faham bila harga rendah sebelum buat belian yang pertama. Tak siapa tahu “how low is low” dan “how high is high”..

Saya bukan orang yang banyak duit.
Maka sebab itulah saya perlu menyimpan..

Ya!
saya memang seorang pelajar.
dan saya bekerja sambil belajar.. dan saya juga mengajar.
saya juga berbisnes..haa, banyak btol saya buat.
Sebab saya sudah tidak mahu menyusahkan mak ayah saya dengan selalu meminta minta..
So, apabila saya bekerja dan berbisnes..,
Apa yang saya dapat itulah yang saya gunakan.

Apa yang lebih itu saya beli emas!

so, konklusinya..mulakan simpanan emas sekarang!
tak kisahlah emas kelantan ke, Public gold ke, power gold ke, tok nenek gold ke.. (bak kata matrock)
Janji syariah compliance, insyaAllah..
^_^


**akan datang, saya akan bercerita tentang emas, emas lagi dan lagi..
harap tak jemu.

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com