Tuesday, November 01, 2016

Saling belajar menerima

" Permulaan kenal itu harus belajar saling percaya,
pertengahan kenal itu harus belajar saling bergantung saling menerima,
dan kemuncak perkenalan itu apabila kau sanggup berkorban antara satu sama lain"

kau tahu? tempoh perkenalan itu sangat menguji..
tempoh perkenalan yang takkan pernah habis antara kita.
kadang2 aku terasa hati
kadang2 kau yang berkecil hati
kadang2 kata2 aku terlalu kasar untuk kau hadam lumat
kadang2 kata2 aku cukup menyakitkan kau.. itu aku tahu.

jujur aku tewas.
sukarnya menjaga hati.
aku beremosi sehingga aku tak mampu untuk pijak2 amarahku
aku kurang kesabaran tatkala kau seakan 'mencabarku'
aku ego!
Ya cukup ego!
dan aku dapat rasa kau juga ego!
dan mungkin inilah satu proses belajar.
belajar kenal hati budi.
kenal jarak jauh
berhubung jarak jauh.
Aku kata A, kau faham B
Kau cakap A, aku pula faham B
sungguh! kita perlu banyak toleransi ; tolak ansur

kita perlukan masa untuk belajar semua tu..
perlu masa untuk terima semua tu
perlu masa untuk buang jauh2 rasa penting diri sendiri.
aku tidak minta untuk dianggap penting
cukup sekadar kau tahu wujudnya aku disebalik tabir cerita

Minta maaf untuk kesekian kalinya..
Terima kasih untuk segalanya.

**Fasa Ujian berkenal kenalan.. May Allah ease everything


^^,

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com