Saturday, November 26, 2016

67 :23




Yang aku takut,
Hilangnya rasa syukur dalam hati tatkala limpahan nikmat Allah beri

Yang aku takut
Hilangnya rasa sabar tatkala berat aku diuji

Yang aku takut
Rasa ego yang menggunung tinggi

Yang aku takut 
Rasa benci menguasai diri

Yang aku takut
lidah lancang bertutur tanpa menjaga hati

Yang aku takut
saat bermaksiat hati tidak peduli
saat ingin berbuat kebaikan hati sudah mati

Yang aku takut
ibu bapaku belum sempat kuteladani
belum sempat ku khidmat bakti

Yang aku takut
Bayang-bayang diri yang mengahantui
egois mendahului
keras hati merajai
ilmu tidak ditambahi
maksiat tanpa kusedari
amal celah gigi
riak dalam hati
takbur ujub menghiasi

Yang aku takut
tatkala rahmat Allah datang, aku berpaling..
tatkala murka Allah datang, aku tidak mengambil pelajaran.

Jangan kau pekakkan telinga kami dalam keadaan kami mendengar
Jangan kau butakan mata kami dalam keadaan kami melihat
Jangan kau tutup pintu hati kami dalam keadaan kami sedar

Allahu..
beri kami keselamatan dunia.. jua keselamatan di negeri akhirat yang kekal disana
beri kami rahmat 
beri kami rahmat
beri kami rahmat

Katakanlah : " Dialah yang menciptakan kamu dan menjadikan kamu pendengaran, penglihatan dan hati nurani , tetapi amat sedikit sekali kamu bersyukur "
(Al Mulk : 23)


1 comment:

  1. yang saya paling takut bila menangis sebab dah lama tak menangis. hurt. too much. pendam untuk bahagiakan orang lain. isk.

    tq kak :) be happy, love you <3

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com