Sunday, October 16, 2011

Diari seorang sahabat | 6




Salam wbt..


oke..saya sambung daripada kisah Aisya Diari 1 , Diari 2 , Diari 3 , Diari 4 , Diari 5


cont..


fuhh..ape lagi..
masa tu..aku sgt2 la excited..
mana x nya..
cuba korang2 imagine..


bila orang yang kita suka akhirnya suka kat kita..
waaaaaa..sgt2 shuke la.. (><)
yuhuu..mulala aku syok sendiri..
jalan pun senyum sorang2..rasa cam 
dalam hati ada taman ooo...


maka dengan itu..stiap kali aku bila aku terserempak dengannya..
aku jadi malu2.. [ecece..malu2 konon ]
then,
pada suatu hari..masa aku tengah jalan2 ngan kawan aku..
Sidia tiba2 datang menghampiri kami..makk aii..berdebar- debar aku dibuatnya..
al maklumla..first time aku jumpa dia dekat2..
hensem jugak dia rupanya..[sempat lagi]


...........
.......




then, he ask me a question..


" awak ni yang nama N_____ kan? Awak orang yang tinggalkan pesanan dulu kan?"


haah?xpaham..


sorry..i'm not her..


"My name is Aisya..but, I'm da person who gave you that message..not si N_____"
huh..pengakuan maut..


owh..betulke? saya ingatkan N_____ tu..maaflah..nampaknya saya tersilap reply..


OMG!! ape ni??
malunya aku..rasa cam time tu jugak nak nangis..
tapi x kan depan dia kot +kawan aku pulak ade kat situ..
so, aku coverla malu aku..
"never mind..it's okay! "


Ya ALLAH....
saat ni aku rasa macam batu besar menghempap aku..
entah kenapa aku rasa macam perasaan yang sangat3 hampa dan sangat3 sedih bila aku tahu bahawa..
hakikat yang sebenarnya..
Dia bukan sukakan aku..tapi sukakan si N____.Dan lagi aku sedih..bila orang yang dia sebut itu adalah orang yang sangat aku kenali..


YaAllah..once again jadi macam ni..
aku rasa down sgt..
air mata mengalir tanpa kupinta..


kenapa mesti macam ni..?
aku bukannya menyalahkan takdir..
cuma aku agak terkilan..
dan saat itu..
ku mula merasakan bahawa semua laki tu sama..


tak kira dia jahat ke..baik ke..sempoi ke..gile2 ke..alim ke
mesti ade jugak sikit sifat nak mempermainkan hati wanita..
hati wanita tu lembut..x fikir ke perasaan kita..??


tapi wajarke aku salahkan dia?
sedangkan dia x tahu ape2..??


astaghfirullahal'azim..kenapa ngan aku ni??xkan benda kecik pun aku nak mengeluh?


........
..............


walaupun hati aku pedih bagai dihiris sembilu..tapi biarlah luka tu sembuh sendiri..
sekali lagi..kubiarkan perasaan itu berlalu pergi..


Aku mula sibukkan diri aku dengan kerja2..buat assignment..
discussion tu discussion ni..
then aku aktifkan diri dalam organisasi..persatuan tu..persatuan ni..
dan kalau boleh aku nak lupakan dia terus..
jumpa pun..aku malas nk pandang muka dia..
( =_= )
....
..


skrg dah final exam..
Alhamdulillah..syukur.syukur.syukur..
Result Final exam aku mumtaz..top list in my course..
dan lepas tu..
aku jgak terpilih jadi orang penting dalam aku punya organisasi dan persatuan..
hidup dirasakan makin bermakna..
Allah itu maha kaya..
Maha Penyayang..DIA ubati luka aku dengan kejayaan..
Alhamdulillah..syukur..syukur..syukur..


Masa berlalu amat pantas..
sekarang..aku mampu tersenyum dan bangkit dari kekecewaan..
biarlah dia bahagia dengan perempuan pilihannya..
dan aku??
mungkin ada yang terbaik untukku..


to b cont...


No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com