Wednesday, September 14, 2011

Diciptakan wanita itu istimewa..

picture by akuislam.com
Bismillahirrahmanirrahim..
In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful.


Seringkali timbul dibenak hati lelaki..
" kenapa wanita itu mudah mengalirkan air mata? mudah untuk menangis ?"


Diciptakan setiap wanita itu istimewa..dianugerahkan bahu yang kuat untuk memikul beban ujian..tetapi begitu lembut sehingga boleh memberikan keselesaan..diberikan Allah air mata agar boleh dicurahkan..sungguh..jiwa wanita itu lembut..


Ya Allah..terima kasih menjadikan aku seorang wanita..bersyukur juga bagi lelaki..kerana dapat memiliki wanita2..


Duhai hati2 lelaki..fahamilah wanita..nescaya wanita akan memahamimu..wanita diciptakan dari tulang rusukMu..yang letaknya bukan dikepala untuk disanjung..bukan dikaki untuk ditindas..tetapi dekat dengan hati untuk dilindungi..


duhai kaum adam..
hati wanita itu lembut..
berikanlah peluang kepada kami..
merasai nikmat bahagia..
janganlah mempermain-mainkan hati wanita..
usah ditabur janji manis kepada wanita..
sungguh..
hati wanita itu lembut..
Duhai kaum adam..
usahlah mempergunakan wanita..
semata-mata untuk kesenanganmu..
tetapi bantulah wanita..
untuk sama2 mengecapi kesenangan..




Sekali lagi kuulangi..
"diciptakan wanita itu istimewa.. "


Ya Allah..
mampukah aku menjadi istimewa?
istimewa yang benar2 istimewa..
Dunia ini hanya pinjaman..
setiap inci tubuhku juga pinjaman..
berikan aku peluang..
menjaga maruah yang Kau amanahkan..
sebelum aku pulangkan..
Selagi termampu..
akan ku pertahankan..


Duhai kaum hawa..
kita special..
ingatlah..
jangan jadikan diri bahan tayangan..
kerana wanita itu 
seindah-indah perhiasan..



p/s : dengan mengeluarkan kata kata agama,tidak semestinya aku seorang ustazah. labuhnya tudung ku, tidak semestinya aku seorang yang alim. dengan menasihati orang lain tidak pula bermaksud aku ini adalah orang yang sebaik-baiknya. aku cuma insan biasa yang mempunyai keinginan seperti kamu. cuma aku berkongsi apa yang aku pelajari dan apa yg aku tahu dan mengingati diri sendiri supaya menjadi lebih baik. -credit to akuinsanlemah



-wniwmd-


8 comments:

  1. alhamdulillah...;)syukran peringatan.

    suka dengan p/s yang last tu..benar semuanya..hurm..

    ReplyDelete
  2. dkt dgn hati utk dilindungi...dh lma xdgr..
    hrpnya hati ak xdpermainkn...hrpnya hati kita yg lembut dpt mlembutkan hati insan yg keras..

    ReplyDelete
  3. @ k.halawati..

    Alhamdulillah..moga tergolong dlm sespecial-special wanita..

    ReplyDelete
  4. @ cahaya taat setia..:

    semoga hati ini tidak dipermainkan..insyaAllah..ada mutiara yg menanti..

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah dilahirkan MQ sbgai wanita...

    ReplyDelete
  6. @ maira Queen..

    hargailah nikmat dilahirkan sbgai wanita ygb special..

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com