Sunday, June 12, 2011

hati wanita itu lembut..



Bicara soal hati xkan pernah selesai..
ada2 saja yang tidak dapat dipenuhi..
kadang2..
nampak je orang tu cam tomboy..
x berapa nak lemah lembut..
contohnya cam aku ni..tapi..
dalam hati masih ade taman..
honestly nk cakap..
hati wanita tu lembut..
xcaye..tanye la wanita2 yang ade kat dunia ni..
tapi bolehke lelaki2 nk amek kesempatan??
cakap sesuka hati sesedap rasa..?
btolla orang selalu cakap..
kata2 itu lebih tajam dari pedang..
bisa mengguris dan melukakan..
sakit..pedih..
bagai tertusuk duri yang tajam..
tapi x pe..
mak saya selalu cakap..
wanita kena tabah..
banyak2 sabar..
orang buat jahat kat kita..jangan balas jahat..
senyum je..lama2 luka dihati akan hilang..
btolke??
mak pesan lagi..
kalau x tertahan sebak didada..
nangisla dibahu mak..
pelukla mak erat2..
tapi..
jarak jadi pemisah..
hati wanita itu lembut..
kenapa ade yang ambil kesempatan??
susah sgtkah menjaga kata..?
susah..sangat susah..yes
patutla wanita mudah menangis..
bila terasa akan menangis..
bila terguris..
pun nak menangis..
bila terluka pasti jua menangis..
x perlu berkias-kias..
duhai lelaki..
sindiran itu cukup kufahami..
x perlu berbunga-bunga..
tapi kadang2 hati tertanya..
gembirakah bila buat orang terluka..??
puaskah hati bila ade yang menitiskan air mata??
terima kasih..terima kasih..terima kasih..
xpe..mak saya pesan lagi..
semua ini ujian..
supaya saya jadi  seorang yang kebal..
walaupun pahit..mampu kutelan..
walaupun sakit..
masih mampu bertahan..


28 comments:

  1. a'aah, di sebalik kesusahan pasti ada kesenangan... bulan purnama belum mengambang bila dia muncul pasti senyum tersimpul

    ReplyDelete
  2. :). aku xtahu nk kata apa. aku ingt lagi kata-kata seorang lelaki pada aku. "kau tuh yg mudah sgt terasa". speechless time tuh. eh, lelaki. mari. tukar tempat ngan aku kejap. ape kau rase. ape3 pun. MAKNENYE. nama pun perempuan kn?

    ReplyDelete
  3. @ cemomoi..saya x psti ape mksudnya..tp harapnya akan terbit senyuman dibibir..

    ReplyDelete
  4. @ifa..thanx fa..aku pun x tau nk ckp ape..mungkin btol ape yg laki tu ckp kt ko.. "aku je yg terasa"..
    tu sebab entry ni aku letak tajuk.."hati wanita itu lembut..."

    ReplyDelete
  5. maaf klu de pape yg sy ckp slama ni wt anda terasa.. maaf kupinta.. jari sepuluh kususun..
    kemaafan kupohon.. :)

    ReplyDelete
  6. xde hal la kamal..stkat ni xde pun trase ngn kamal..:)

    ReplyDelete
  7. wanita..hiasan dunia..seindah hiasan adalah wanita solehah..karock kat cini plak..hehe..nice^^

    ”cepat datang ke blog saya pulak!!!”

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum..

    seronok rasanya jelajah blog-blog orang lain.. macam-macam ada.. semuanya mengeluarkan dan menceritakan apa yang ingin dikongsikan pada semua orang.. sebenarnya segala fakta yang kita keluarkan itu berdasarkan emosi kita ketika itu, tak percaya cuba fikirkan balik masa mula-mula menulis tu kita dalam situasi bagaimana?
    tentang tajuk yang tuan blog ni tulis berdasarkan apa yang ingin dikongsikan pada sahabat-sahabat yang lain, dalam masa yang sama ada yang menyokong dan ada yang membangkang. Mereka juga menyatakan apa situasi yang mereka alami ketika itu. Apa-apa pun selamat menyatakan hujah masing-masing. Saya sokong belaka.

    ReplyDelete
  9. btul,sekeras mana pn wanita tu, dia tetap wanita

    ReplyDelete
  10. entri ni dh jadik pilihan saye, tak caye? sila ke sini =.='
    http://www.my-shopping2u.com/2011/06/jeng-jeng-jeng-entri-yang-best-untuk.html

    ReplyDelete
  11. @kertas warna merah..mmg btul..seindah hiasan adalah wanita solehah..insyaAllah

    ReplyDelete
  12. @hafiz Esa..thanx atas pndapat tu..mungkin ada betulnya..w'apepun hujah yang sy keluarkan..ttpi masih menitikberatkan kewarasan akal..insyaAllah msih tdak melampau-lampau mengikut emosi..syukran.. :)

    ReplyDelete
  13. @ shopping to you..mekasih sudi masukkan entry ni sbgai entry best utk santapan sbgai plihan..nway syukran :)

    ReplyDelete
  14. setuju!! tp ada gak perempuan yg keras ati, kan. Tp walau mcmana keras pun, perempuan tetap perempuan. akan lembut juga akhirnya.

    ReplyDelete
  15. tahu erti sabar.. dan kawanlah

    ReplyDelete
  16. huhu..setuju2..hati wanita tu lembut tak kira macam mana keras luarannya..saya pernah tengok ramai dah wanita..and i agree with u :)

    ReplyDelete
  17. @ kak cik..mmg x dnafikan ade yg keras hati..tapi jauh dalam sanubari tetap lembut jua hati yg bergelar wanita..

    ReplyDelete
  18. @hamzah ian..insyaAllah,sedang bljar mengenali rakan2 dan memupuk sifat sabar..

    ReplyDelete
  19. macam sedih gile2X jew...
    frust kew ngn sesetgh laki???

    http://republicmeow.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. ketika rasulullah dirundung sedih turun le surah insyirah... petikan awal komen tu ialah antara kandungan maksud ayat tersebut.. heee yang last tu pulak tafsiran sesuka ati peribahasa melayu betapa pungguk takkan merayu rindukan bulan bila bulan dah terseyum sepurnama

    ReplyDelete
  21. @arif abdillah..

    xdela sedih gile2..
    cma kcewa dgan lelaki2 yg suka berkata-kata ikut suka hati tnpa memikirkan perasaan org lain..

    ReplyDelete
  22. @cemomoi..

    syukran atas perkongsian.. :)

    ReplyDelete
  23. sabar.ujian sentiasa mendatang

    ReplyDelete
  24. @miss hujan..

    laki ego tggi..wnita bhati lembut..

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com