Saturday, October 20, 2012

"Rupanya Allah nak hadiahkan sesuatu..."

dalam hati mereka ada sesuatu..

Air mata yang gugur dari seorang sahabat..
rupanya sangat bermakna..
halusnya jiwamu memahami bait kataku..
hingga tertumpah jua mutiara dipipimu..

Achik yang ku sayang kerana Allah..
kulihat keikhlasan di wajahmu..
seolah-olah..
Nur menyinari disegenap ruang hatimu..
ketahuilah..
disaat kamu menangisi diri sendiri..
aku turut menangisinya dalam hati..

Disaat engkau mengagumi insan lain..
ketahuilah..aku sedang mengagumimu sebagai seorang sahabat..
usah gusar utk menjadi sahabat yang HEBAT..
kerana aku tahu engkau sahabat TERBAIK..

Buat along yang umi sayang..
ada sesuatu darimu..
yang kurasakan special..banyak yang kupelajari darimu..
dengan sedar atau tanpa kau sedar..
ku terus doakan..moga dilimpahi berkat buat along..
teruskan istiqamah dijalan ini..

Dedicated to my comel fren, kak tim..
sejak mengenalimu kali pertama..
terasa sesuatu menarik perhatianku..
bermula detik itu..aku cuba mengenalimu..
banyak darimu yang kupelajari..
ku tabikkk sikapmu cintakan ilmu..
tidak jemu pelajari sesuatu..


hari ini..detik ini..saat ini..lepas happycircle tadi..


mereka mewarnai hidup saya..


terjawab sudah kata2ku beberapa hari lepas..

" Rupanya Allah nak hadiahkan aku sesuatu..."
inilah rupanya hadiah yang Allah nak beri..
Allahurabbi..kegembiraan pinjaman ini nikmat buat aku...nikmat sgt2..
aku punyai sahabat2 seperti mereka..
hari ini aku menyedari..kuharap esok terus begini..
I love them because of Allah..

p/s : Aku ingin mengenali mereka :)

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com