Wednesday, May 09, 2012

DIA tahu apa yang aku tidak tahu

 "Ya Allah! Yang Maha Hidup dan Berdiri dengan Sendiri,dengan rahmat-MU,aku bermohon pertolongan-MU,Perbaikilah segala urusanku dan janganlah Engkau biarkan aku bersandar kepada diriku sendiri walaupun hanya sekelip mata"







Lama x jumpa along n achik..ptg semalam..makan2 bersama..oh..i realy misz dat moment..eat together with them..O Allah, no matter how much achik n along comfort me..i'm still in sorrow..untuk kesekian kalinya..my heart is gloomy..nothing to say..something wrong happened..

Ya Allah..engkau mengetahui apa yang tersimpan rapi dalam hati ini..engkau mendengar esak tangisku di kala sepi..engkau mengetahui apa yang terbaik buat hambamu ini..untuk kesekian kalinya..tidak dapat aku sembunyikan rasa itu melalui manisnya sebuah senyuman..melalui indahnya bait2 kata..sungguh..engkau maha mengetahui ya Allah..

Allah knows better what we deserve to get at certain time and condition.
yes..i hardly accept those things happen to me..yes..everything happen for a good reason..juz believe dat all d things are written there, safely kept by Him..

Ya Allah..cantik aturanMu untuk hidupku..
jangan Kau biarkan aku rosakkannya dengan caturanku sendiri..
sesungguhnya..sekerdip mata akan datang pun aku tidak tahu apa yang akan berlaku..inikan pula masa hadapan..Ya Allah..the Great Khaliq..hati ini milikmu..jasad ini milikmu..tiada satu pun milikku..jadikanlah hambamu ini hamba yang bersyukur..

Sabarkanlah hati ini..tenteramkanlah jiwa ini..sejukkanlah sanubari ini..
tenangkanlah jasad ini..istiqamahkanlah hambamu ini..bantulah dia bermujahadah..tuntunlah dia disetiap langkahnya..

now n forever~ 
alhamdulillah.alhamdulillah.alhamdulillah.

wniwmd
0953


No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com