Wednesday, February 01, 2012

tanya pada hati #2

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum kepada sahabat2 seperjuangan..alhamdulillah, masih berpeluang memanjatkan rasa syukur ke hadrat Illahi atas nikmat2Nya.nikmat yang terbesar adalah nikmat islam dan iman..




Berbalik tanya pada hati..apa khabar hari ini?
terasa ingin menulis..mungkin ada kesinambungannya dari entry tersebut..jazakillahu khairan kathira buat sahabat dan juga ukhti aisyah yang memberi pandangan..mungkin aku memerlukan pendapat saat ini..

oh tidak..otak ligat berputar..namun akal x mampu membezakan sesuatu yang dibolehkan dan sesuatu yang dilarang..

tergelak sendiri bila aku berfikir semula soalan2 yg diajukan untuk meminta pandangan..

"salahkah terjatuh hati?"

*teeet* soalan cepu mas..hahaha..seharian berfikir..entah..ruginya aku berfikir benda2 sebegitu
tapi andainya aku tidak berfikir hari ini..mungkin suatu hari aku belum menemukan jawapannya..
mungkin itu fitrah..tapi aku yang harus mengawalnya..jgn disebabkan satu akal 9 nafsu..aku menjadikan satu akal sebagai alasan..justeru..akal yang didasari iman akan mampu mengawal 9 lgi nafsu itu..
hurm..penat berfikir fikir..salahkah aku jika terjatuh hati??
yang pasti..
setiap kali aku terfikir..rasa sakit yang menemani..

serius.x tipu..

dan hari ni..terungkailah sedikit jawapan untuk aku memahami..mungkin lepas aku terbaca satu artikel..yes,sgt terkesan..mungkin,banyak yang terkena batang hidung sendiri..

alhamdulillah.sekali lagi ku panjatkan syukur..kadang2 tidak terlintas jawapan disebalik mengapa Allah memberikan aku kesempatan untuk kembali bertudung labuh..kenapa Allah memberi peluang untuk aku sama2 seiringan meneruskan perjuangan di jalan islam..mengapa aku masih lagi mempunyai kesedaran untuk berubah..ya..hidayah itu milik Allah..
sama2 kita koreksi balik..
sejauh mana aku menjaga hati?
sejauh mana aku menjaga tingginya nilai seorang wanita..
sejauh mana aku menjaga ikhtilat..
astagfirullah..
mungkin ada yg berfikir..bahawa aku tidak sejajar dengan penampilanku sebagai seorang yang bertudung labuh?
yes aku akui..
nampaknya..aku perlu U-turn kejalan yg sebetulnya..
dah jauh aku ni..
aish..kurkirr betulla..
hurm..

buat hati yang kecewa..usahlah bersedih lagi..
mungkin aku perlu belajar untuk melupakan..dan terus melupakan..
janji Allah itu pasti..jika dia jodohku..
walau terpisah sempadan tetap bertemu jua..insyaAllah..

kepada encik kubis..[nama samaran]
aku tahu kau sepertiku..
tewas pada hati..
yaAllah..bantulah kami untuk bermujahadah daricinta yang tidak engkau redhai..
asif jiddan..aku tidak rela menjemput kemurkaanNya..

aku nk petik sikit..copypaste.. ^_^

"Hak kamu sudah aku tunaikan. Jika benar sayang, selamatkan aku.
Selamatkan aku dan wanita-wanita Islam dari terus menawar diri menjadi bahan bakar neraka.
Selamatkan kami dari terus menerus menjadi fitnah dunia.
Jauhkan kami daripada mengingatimu, rindu padamu siang dan malam.
Halangilah kami dari melunakkan suara
atau tika kau terlihat susuk kami yang haram buatmu.
Tegurlah, kami akan mendengar
Kerna kami jua dari rusuk kamu."
 credit to hijrah-generasirabbani.blogspot.com/

wniwmd


No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com