Monday, December 12, 2011

sahabat itu sejati





Aku ingin berbicara mengenai seorang sahabat..
Sahabat yang sejati..
Pernah ditanya..
Jika diberi pilihan supaya memilih sahabat sejati atau harta kekayaan?
Sudah semestinya aku memilih harta kekayaan..
Bila ditanya kenapa..?
Jawapanku mudah..
Aku sudah tidak perlukan sahabat sejati..
kerana aku sudah punya KAMU..
orang selalu cakap yang sahabat  x semestinya sejati..
macam chipsmore..
kejap ada kejap tiada..
terkadang macam kacang..
selalu lupakan kulit..
tapi ada jugak orang cakap..
bila bersahabat..
macam cubit paha kiri, paha kanan turut terasa..
betul ke?
Tapi x pe la..
Yang penting prinsip aku..
SEKALI BERSAHABAT BERERTI BERSAHABAT SELAMANYA.. :)

Dari Nu’man bin Basyir r.a., Rasulullah SAW bersabda,

“Perumpamaan persaudaraan kaum muslimin dalam cinta dan kasih sayang di antara mereka adalah seumpama satu tubuh. Apabila satu anggota tubuh sakit maka mengakibatkan seluruh tubuh menjadi demam dan tidak bisa tidur.” (Hadis riwayat Muslim)

haa..ni ada satu lgi hadis...

"Tidak beriman seseorang kamu sehinggalah dia mengasihi saudaranya seperti dia mengasihi dirinya sendiri." (Riwayat Imam Bukhari dan Muslim)

Jadi..
Buat sahabat..
Andai kalamku merungkai duka..
Andai bicaraku merobek jiwa..
Andai luruh rasa sayang didada..
Andai ada salah di mana2..
Kuharap kau tidak lupa..
Akan ukhuwah yang kita bina..
Bersama2..
Kerana kita manusia..
Salahku tidak kuduga..
Begitu juga salahmu..ku anggap tiada apa2..
Kuharap juga darimu..
Agar maafku masih lagi bermakna..
Agar kita dapat lagi bersemuka..
Agar kita masih bersama..
MERAIH JUA REDHA DARI NYA..

Saya sayang kamu kerana Allah..


No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com