Thursday, August 18, 2011

cinta itu membunuhku..♥



cinta itu..
sungguh susah untuk ditafsirkan..
kadangkala..
bait-bait kata tidak mampu menterjemahkan cinta..
mata manusia terkadang buta..tidak dapat menilai hakikat cinta..
YA Allah..aku jatuh cinta..

cinta itu..
andai mulut bisa bertutur seperti bicara di dalam hati..
pasti mudah seperti memetik jari..
tapi tidak..
tidak sama sekali..

andai cinta itu..
boleh ditanam dan disiram baja..
sudah pasti aku menjaganya..
bagai menatang minyak yang penuh..
tapi sayang..
cinta ibarat pelangi..
yang terkadang datang terkadang pergi..

oh cinta..
tanpa lidah ternyata lebih baik..
tanpa ucapan sayang ternyata lebih manis..
tanpa merindu ternyata lebih indah..
tanpa meluahkan aku nyata lebih bahagia..
Cantik AturanNya..
sungguh cantik percaturanNya..
Ya Allah..aku jatuh cinta..
moga Dirinya adalah imam yang terbaik utkku..

Ya Allah..
Jika dia benar untukku..
dekatkanlah hatinya dengan hatiku..
jika dia bukan milikku..
tabahkanlah hatiku dengan ketentuanMU..


w.n.i.w.m.d  


10 comments:

  1. cinta kepada Ilahi juga yang kekal abadi...

    ReplyDelete
  2. @ anisalya..

    sgt tepat..cinta Illahi cinta hakiki..tp sebagai insan biasa..xkan dpt lari dari cinta manusia..

    ReplyDelete
  3. @ sueyaya..

    hehe..stuju ngan aku ea..:)

    ReplyDelete
  4. setuju..
    utamakan cinta pada Illahi. baru akan lahir cinta pada manusia..
    insyaAllah...

    ReplyDelete
  5. @ gadis Butterfly..

    mgkin itu lumrah wanita kan..?

    ReplyDelete
  6. cinta sejati hanya cinta kepada ILAHI, cinta yang tidak bertepi, zero derita;;)

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com