Friday, September 06, 2013

Ruang.



Aku bukan dia.
Kalau hati dia mungkin tidak berpenyakit,
tapi kalau hati aku mungkin YA..
Kalau dia.aku yakin dia mampu.
Kalau aku.
aku rasa belum tentu.

Aku bukan dia.
Aku terkadang lalai dan alpa..
Sebelum hati ter’jatuh’ cinta
Baik aku terus-terusan memilih untuk lupa.
Kerana apa?
Aku belum tentu selamanya menjaga.
Tapi insya-Allah terus mencuba.


“Dik mai sini..”
Kakak nak tunjuk sesuatu..
Ini surat cinta..

‘Allah..Al-quran yang kakak tu baca’
Nikmatnya cinta paling tinggi darjatnya..

“Dik, dalam ni semua ada.. Cuma perlu hayati ketika baca..hadirkan hati bersama sama..”

‘Allah, macam2 cara engkau menegur, begitu halus penuh kasih sayang’

Aku fikir dalam2..
Nukilan tarbiyah aku selak berkali-kali.
Jentik lagi hati aku.

Oh, sekali lagi
Aku bukanlah dia,
Ikatan belum menjamin apa2..
Dia mungkin iman qawiyy..
Aku belum.

So, aku takut kasik hati aku awal2..aku takut aku tidak kuat.
Dia ok. sangat ok. sebab itu nanti akan aku simpankan sikit ruang.
Maaf, bukan sekarang. Akan datang.
Itu pun jika diizinkan Tuhan.

Sebab ruang yang ada sekarang. Nak isi penuh2 dengan kemanisan iman..
“Qod aflahal mukminun” 
(al-mukminun:1)

Sungguh beruntung orang-orang beriman


No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com