Friday, September 09, 2016

"...I put my heart to Allah



I put my heart to Allah ;
then Allah put me in the best decision

Lama aku berfikir, lama aku simpan, lama aku pendam.. dan itu memang perangai aku sejak azali lagi.. memang susah benar nak kongsi dengan orang lain..
melainkan sudah berlalu detik2 getir baru Allah ringan kan mulut untuk meluahkan.. baru tangan dan jemariku laju menaip di papan kekunci.. meluah rasa meludah duka, membaling lara.

Air mata banjir sebesar bah di kelantan kali ini.. mungkin tak tertanggung rasa itu..
terkadang, bila istikharah berkali kali..berulang kali, kita tak menyedari, mana satu kah jawapan yang Allah ingin tunjukkan. Mana satu yang terbaik..mana satu yang sepatutnya kita pilih..

Maka saat2 ini lah istisyarah itu perlu..
Ya, apa pun keputusan, moga aku berlapang dada.

'Menolak' adalah yang terbaik..Ya, aku terpaksa menolak.

Jangan datang lagi depan aku..
Mohon jangan!
aku merayu..

Aku ini biasa2.. tergugah juga, rebah !

Dulu aku pernah cakap dengan seseorang, apa pun keputusan yang kamu buat, tiada siapa akan faham..sebab dia tiada dalam situasi kamu..

I bet, whateva I've decided, no one can understand me. Yes! No one.
Put trust to Him, He'll put me in the best decision ..

Moga selepas ini, apa yang datang akan berganda ganda lebih baik :)

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com